info@psaftab.com

051 - 37037

قدرت برنزه کردن آفتاب به دلیل وجود اشعه ماوراء بنفش آن می باشد. این اشعه که یک درصد کل انرژی خورشید را تشکیل می دهد، قابل جذب ترین اشعه بوسیله پروتئین های سلول های لایه اپیدرم یا روپوست است.
بدین لحاظ پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ابتدا پروتئین های سلولی موادی را آزاد می کنند که سبب اتساع عروق کوچک خونی لایه درم یا میان پوستی گشته و در نتیجه قرمز می شود. این قرمزی پس از چند ساعت تشدید می شود و بعد از سه یا چهار روز به تدریج کاهش می یابد. بنابراین تحت تاثیر اشعه ماورا بنفش، پیگمانتاسیون یا مواد رنگی پوست به سرعت ظاهر می شوند برنزه کردن پوست در واقع تغییر رنگ پوست از حالت اصلی به رنگ برنزه است که به روشهای گوناگون مانند استفاده مستقیم از نور آفتاب یا با استفاده از کرمهای برنزه کننده انجام می شود.همچنين قهوه، آب‌هويج، آب‌گوجه، آبليمو و دلستر كه تا چندي پيش فقط مصرف خوراكي داشتند امروزه در استخر‌ها تغيير كاربري داده و از آنها مي‌توان براي برنزه كردن پوست نيز استفاده كرد.

شدت تشکیل این مواد رنگی ، بستگی به مدت زمان و چگونگی قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب دارد. حمام آفتاب باید از کم شروع شده و به تدریج افزایش یابد. اگر بین دو حمام آفتاب ، سه روز فاصله افتد و بعد یکباره بدن جلوی آفتاب قرار گیرد، خطر آفتابسوختگی وجود دارد. از سوی دیگر، شرایط جوی مانند باد و رطوبت در کیفیت پوست و طیف خورشید ، در تغییر رنگ پوست دخالت دارند.

فواید نور آفتاب

نور آفتاب بیماری sad را که یک نوع افسردگی به علت کمبود آفتاب در پاییز و زمستان میباشد را درمان میکند. اگر دقت کنید میبینید که اکثرا ما در دوران زمستان به یک نوع افسردگی مبتلا میشویم که در بعضی افراد این ناراحتی اوج بیشتری دارد که دکتر ها پیشنهاد میکنند که این افراد به نواحی گرمسیر تر مسافرت کنند.
آفتاب بدن را شل کرده و حالت خلسهای در بدن بوجود میاورد که بدن در حالت استراحت قرار میگیرد.
آفتاب احساس شادی و سلامتی را در بدن بالا میبرد.
آفتاب نقش بسزایی در تولید ویتامین d و آزاد شدن آن در جریان خون دارد. این ویتامین برای پوست و استخوان ضروری میباشد و کمک در جذب شدن کلسیم میکند که خود برای بند کردن خونریزی واجب است.
آفتاب گردش خون را بالا میبرد و کمک به درمان بیماری های پوستی میکند.
نور آفتاب اثر ضد عفونی کنندگی دارد.

براى آن دسته از افراد که به اشعه‌ آفتاب حساسيت ندارند روش معمولى حمام آفتاب و برنزه شدن تدريجى توصيه مى‌شود.

اگر می خواهید پوست خود را با آفتاب برنزه کنید به توصیه های زیر عمل کنید:

اگر می خواهید پوست خود را با آفتاب برنزه کنید به توصیه های زیر عمل کنید:

قبل از برنزه کردن

1. بدن خود را لیف زده و یا با مواد پیلینگ بدن یک لایه از پوستهای مرده خود را تمیز کنید. این باعث میشود که رنگ برنزه شما یکدست در بیاید.
2. از مرطوب کننده های بدن استفاده نکنید مگر در قسمتهایی از بدن که نمیخواهید زیاد رنگ بگیرد. مثلا روی انگشتان و یا کف پا و آرنج که دارای چروک های طبیعی زیادی دارد.
3. از موبر ها و تیغ باید دو روز قبل از برنزه کردن استفاده کرده باشید.
4. لباسهای خود و جواهرات خود را در آورده و آرایش خود را پاک کنید.
5. بعد از اسپره کردن مواد ۶۰ ثانیه بمانید تا تن شما خشک شود.
6. بعد فقط با گذاشتن و برداشتن حوله بدن را خشک کنید و لباس خود را بپوشید.

بعد از برنزه شدن

1. 21 ساعت دوش نگیرید.
2.از مواد مرطوب کننده بدن استفاده کنید برای اینکه مواد برنزه بدن را کمی خشک میکند. با استفاده از کرم مرطوب کننده به بدن شفافیت خاصی میدهید که قشنگ دیده میشود.
3. سعی کنید از فعالیت هایی که باعث عرق کردن شما میشود بپرهیزید. مخصوصا در ۱۰ تا ۱۲ ساعت اولیه.
4.معمولا مواد برنزه رنگ اصلی خود را ۵ تا ۱۰ ساعت بعد از استفاده نشان میدهند و اثر آنها ۱۰ روز میماند.
5.از لیف و مواد پیلینگ استفاده نکنید تا برنزه شما طولانیتر بماند.

اما چطور می توانیم تقریباً و نسبتاً بی خطر برنزه شویم؟

1.پوست خود را تا زمان برنزه شدن آن به طور یكنواخت به طور تدریجی در معرض تابش آفتاب قرار دهید.
2.برای استفاده از حمام آفتاب، روز اول حداكثر 30 دقیقه و از آن به بعد روزی 5 تا 10 دقیقه به این زمان اضافه كنید.
3.برای برنزه كردن پوست از لوسیون های پس از آفتاب استفاده كنید. این لوسیون ها پوست بدن شما را مرطوب نگه می دارد و بر دوام برنزه ماندن آن می افزاید.
4.پس از گرفتن حمام آفتاب، از لباس هایی استفاده كنید كه دست ها و پاهای شما را بپوشانند تا بیشتر در معرض آفتاب قرار نگیرند.
5.اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید، پوست خود را تا قبل از بهبودی در معرض آفتاب قرار ندهید.
6.لوسیون هایی كه برای برنزه شدن پوست تهیه شده و در ساخت آنها از كره و یا مواد نفتی استفاده شده، مصرف نكنید، زیرا این لوسیون ها آفتاب سوختگی را تشدید می كنند.
7.پوست روشن خود را بدون محافظت در مقابل آفتاب قرار ندهید. حداقل از كرم های ضد آفتاب 15SPF استفاده كنید.
8.استفاده از عینک آفتابی در هنگام تماس با آفتاب .

ماساژ بعد از حمام آفتاب به منظور تکمیل فرآیند حمام آفتاب و ترمیم آسیب های ناشی از تابش نور خورشید بر پوست بدن است که در آن با استفاده از روغن های گیاهی، پوست های ملتهب و آفتاب سوخته التیام می یابد.

از اين رو پارك ساحلي آفتاب فضايي را به منظور ماساژ بعد از حمام آفتاب همراه با متخصصين مربوطه در نظر گرفته است‌بانوان عزيز در صورت تمايل مي توانند از اين امكانات بهره مند شوند.

To Top ↑
برای ورود به سیستم خرید بلیط اینترنتی پارک ساحلی آفتاب کلیک فرمایید.     سیستم خرید اینترنتی